مقدار مصرف عسل برای درمان چقدر است ؟

برای درمان بیماری‌ها و شفایی که در قرآن ذکر شده نوشیدن چه میزان مصرف عسل لازم یا کافی است؟

عناوین

مقدار مصرف عسل روزانه

مقدار مصرف عسل برای درمان چقدر است ؟

در مقالات قبلی راجع به این صحبت کردیم که چه عسلی بخریم، از کجا عسل بخریم و عسلی که می‌خرید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. اما در این مقاله می‌خواهیم در این مورد صحبت کنیم که مقدار مصرف عسل روزانه چقدر است ؟

یعنی اگر عسل را برای مصارف درمانی مصرف می کنید ، چگونه و به چه مقدار مصرف عسل لازم است ؟مطالبی که در این مقاله ذکر می‌شود بر اساس تحقیقات علمی و تجربی است. مهمتر از آن بر اساس کاوش‌های است که در قرآن انجام شده است.

این مطالب ، تحقیقاتی است که توسط دکتر محمد مهدی صادقی انجام شده. و من خلاصه ای از این تحقیقات رو در اینجا براتون ذکر میکنم.

نوشیدن عسل

مطلب بسیار جالبی که در این تحقیق بیان شده اینه که در قرآن برای خوردن عسل از کلمه نوشیدن عسل استفاده شده است. همچنین جالب بدونید که در قرآن 4 خوراکی به عنوان نوشیدنی های شفابخش عنوان شده است.

این نوشیدنی ها شامل آب ( آب باران ، آب تمیز با طعم و بوی طبیعی ) ، میوه ( خصوصا خرما و انگور ) ، شیر خالص و عسل طبیعی است. البته در قرآن راجع به هر کدام از این موارد جزئیات بیشتری آمده که امیدوارم در مقالات بعدی براتون بگم. توجه داشته باشید که در صدر شفا بخشی این موارد ، خود قرآن است که البته مخصوص مومنین است و شفای قلب هاست.

حالا این سوال پیش میاد که برای درمان بیماری‌ها و شفایی که در قرآن ذکر شده نوشیدن چه میزان مصرف عسل لازم یا کافی است؟
برای هر نوع نوشیدنی مقدار نوشیدن متفاوت است.

مقدار نوشیدن هر مایعی می‌تواند از یک قاشق چای خوری تا چند لیوان متفاوت باشد. مثلاً وقتی که شما آب میخوری میتونی یه لیوان یا حتی دو تا لیوان آب بخوری تا سیراب بشی. وقتی که آبمیوه میخوری متفاوته، اگه آب میوه با غلظت بالاتر باشه حتما مقدار کمتری میخورید .

 کلیپ صوتی مقدار مصرف روزانه عسل

میزان مصرف عسل برای درمان بیماری

تجربه به ما نشون داده که برای نوشیدن عسل و به خصوص برای درمان بیماریها حداقل میزان مصرف عسل در هر وعده بایستی حداقل ۲۰ گرم باشد. ۲۰ گرم معادل یک قاشق غذاخوری است در هر وعده لازم است بخوریم. برای افراد بزرگسال ، مقدار مصرف عسل 2 تا 4 نوبت در روز است که پیشنهاد میشود حد اقل 1 ساعت قبل از غذا و با شکم خالی ، این میزان مصرف عسل انجام شود.

مسئله مهم دیگری که در مقالات قبلی هم ذکر شده اینه که عسل رو می‌تونید به تنهایی بخورید می‌تونید با غذا بخورید با نان و کره و اینجور چیزا و یا در پخت غذاها استفاده کنید. یا اون رو با مقداری آب حل کنید و بنوشید به نظر شما کدام یک از این سه روش بهتره ؟

روشهای نوشیدن عسل

تجربه به ما نشون میده وقتی که عسل رو همراه غذا در وعده های صبحانه یا عصرانه میل میکنید به عنوان یک غذا برای بدن محسوب میشه و اثر شفابخشی بسیار کمی داره . در عوض باعث تقویت بدن میشه.

وقتی که عسل رو در آب حل کنید و به اصطلاح شربت عسل بخورید اثر شفابخشی داره و البته ممکنه عوارض کمی هم در کنارش باشه .

اما بهترین توصیه برای کار این است که مقدار مصرف عسل روزانه خود را برای شفادهی و درمان بیماری به تنهایی و با معده خالی انجام دهید. این روش هیچگونه عوارضی هم نداره . یعنی افرادی که برای درمان بیماری و شفای بیماریها عسل مصرف میکنند بایستی 2 تا 4 بار در شبانه روز، یک قاشق پر غذاخوری بنوشند .

زمان نوشیدن عسل یک ساعت قبل از صبحانه و یا ناهار میباشد. و یا همین مقدار را حداقل ۲ ساعت بعد از صبحانه یا ناهار مصرف کنند. در واقع نوشیدن عسل با شکم خالی باعث میشه عسل بتونه واکنش های لازم رو در بدن شما انجام بدهد.

نکته جالب دیگری که در قرآن بهش بر می خوریم اینه که بهترین عسل از نظر قرآن عسلی است که در کوهستان تهیه شده باشد. رتبه دوم مربوط به عسل های جنگلی و یا درختی است و بعد ازآن عسل هایی است که در دشت ها و مراتع تهیه میشوند.

در ضمن خرید عسل طبیعی هم باید از جای مطمئنی باشه که بهش اعتماد دارید. پیشنهاد دیگر من مطالعه مقاله بهترین روش مصرف عسل و نگاهی به مطلب مصرف عسل برای بیماران دیابتی است.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله / متن
5 1 رای
رأی دهی به مقاله / متن
عضویت
اطلاع رسانی
guest
نام و نام خانوادگی

0 نظر
فیدبک‌های داخلی
مشاهده همه نظرات